17 April 2018

MY LIVES

 Barcelona, Spain. January 2018




Ci sono tramonti che non tramontano mai





Hi girls,
after a long break I'm back again....I just needed to stop 'cause it was a very intensive period and I didn't have time for me either, so today I'll share with you some pics I took this winter.
Lately I'm thinking a lot about my twenties and all the amazing experience I did in these years. Actually I'm living in Barcelona but even if I really like this city sometimes I would like to come back to Italy, maybe to Milan or  La Spezia, the city I always wished to spend my life.
 I'm the kind of person who lived many lives, each one with intensity and emotion. There was my happy and peaceful childhood in a small village at the foot of the mountains, my rebel time at University, the Erasmus life in Huelva, the party season in Alicante, the time of love in Barcelona, the reflection period in Madrid and finally the time of wisdom again in Barcelona. Sometimes I feel like I've one foot in Spain and the other one in Italy....maybe it's just to find the right balance or to choose which pair of shoes fits better to me. They say you'll never lose your roots, even if you'll travel the world and deep down I believe it's true!
Sophia



Ciao ragazze,
dopo una lunga pausa sono ritornata a scrivere per condividere con voi qualche pensiero. Avevo bisogno di fermarmi un attimo, per mancanza oggettiva di tempo e per riflettere su un po' di cose, a volte serve...Quindi oggi vi mostrerò una serie di scatti che ho fatto quest'inverno.
Ultimamente penso spesso ai miei vent'anni e alle incredibili esperienze vissute in questi anni.
Vivo a Barcellona e anche se amo questa città, ogni tanto penso di tornare in Italia, magari a Milano o a La Spezia, la città in cui ho sempre desiderato vivere.
Credo di essere quel tipo di persona che ha vissuto diverse vite, ciascuna con intensità ed emozione. L'infanzia felice e spensierata in un piccolo paese ai piedi della montagna, gli anni ribelli dell'Università, l'Erasmus a Huelva, la stagione festaiola ad Alicante, il periodo dell'amore qui a Barcellona, il tempo delle riflessioni a Madrid e la maturità e saggezza di nuovo qui. Talvolta  mi sento come se avessi un piede in Spagna e l'altro in Italia....forse si tratta solo di trovare il giusto equilibrio o scegliere quale scarpa mi veste meglio. Dicono che non si perdono mai le proprie radici, anche viaggiando per il mondo intero e nel profondo credo che sia vero.
Sophia





I was wearing:




Share:

4 comments

  1. Very nice and stylish outfit!

    https://4highheelsfans.wordpress.com/2018/04/17/chantilly-day-2/

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Sono l'unica cosa che mi piace indossare quando fa freddo =)

      Delete

© Sophia's fashion diary | All rights reserved.
Blogger Template Designed by pipdig